[UPDATE]-MURTAD kerana PUTUS CINTA!

Posted by KuasaRakyat | 10:49 AM | 0 comments »

Semalam saya telah keluarkan satu artikel yang agak kontroversi kerana ia melibatkan soal akidah. Alhamdulillah,seorang sahabat blogger telah melakukan siasatan lanjut berkaitan perkara ini.
Hasil siasatan,boleh la baca disini.Akhi Fairuz

Apa yang saya tertarik dalam siasatan ini ialah berkenaan kenyataan dari kawan rapatnya. Menurut nya,kawan nya itu memang mempunyai masalah mental serta telahpun berada dalam kawalan polis dan unit kaunseling. dan dia minta agar perkara ini tidak dihebohkan.

Tengok gambar di bawah:


(Klik untuk besarkan gambar)

Apa yang saya tertarik berkenaan kenyataan saudari yang kedua tu.(ayat yang di BOLD)

MS : Ya..betul...hanya Allah sahaja yang layak MENGHUKUM dan mampu MEMBANTU....tak sanggup akak nak tengok or baca benda ni asy....

TAPI dia tuan punya diri tak payah lah hebah2 kan perkara ni....

semua org ada masalah......ramai lagi org break up....

sedang dlm islam....Kita tak boleh pergi mengintai org sana sini konon nak tau dia zina atau sengaja mengorek keburukkan seseorang (termasuklah ahli politik) untuk tujuan memburukkan org itu...kerana apa yang dibelakang mata kita adalah TUGAS allah swt.

APATAH lagi Bercerita mengenai diri sendiri melakukanya.!
SO...kalo DIA ZINA sekalipun....DIA tak Perlu lah cerita / tunjuk.

Dia membuatkan...org lain seperti kita ni DAPAT DOSA SAMA sebab tak BERTINDAK!!

Kalo ada pegangan agama...InsyaAllah benda mcm ni tak terjadi...
Tuhan jer yang sayang kita setulusnya....manusia mmg akan tinggalkan kita....
kalo dok MAKAN HATI...mestilah JADI GILA....Hukum ALAM....unless he has the psychological issues even before such things that he blames for - But God knows.

And masalah TUKAR AGAMA has nothing to do with PSYCHOSIS Or any PSYCHOLOGICAL OR NEUROLOGICAL ISSUES. Obviously,..IF HE STILL BELIEVE IN ANOTHER GOD- he is normal.

And sorry....Everyone entitled for their opinion...Until I tell mine...No one has proper right to ask me to stop the conversation-and obviously im not even being judgemental...LOGICAL thinking PLEASE.~


Jika difikir,agak betol apa yang telah dikatakan oleh saudari itu(ayat bold ).


Tapi apa-apa pun diharapkan,beliau akan sempat sembuh.


Yang di luar sana tu,yang asyik tengah hangat bercinta perlu ingat!Ingat bahawa jangan terlalu mencintai seseorang.kelak anda akan merana. Jalan yang lebih baik,adalah tidak bercouple. Sebenarnya macam-macam masalah yang timbul disebabkan kerana bercouple. Ini bukan andaian,tetapi fakta.
Sekian.

0 comments

Related Posts with Thumbnails